[font=tahoma][/font]
ادامه طراحی در اسکچاپ
منو camera این منو گزینه هایی برای اعمال تغییرات بر روی نقطه قرار گرفتن بیننده(دوربین )هست. Perivios:بیننده را در مکان قرار گیری قبلی قرار میده.گزینه بعدی عکس این گزینست. Standard views:نماهای استاندارد برای دید هستن.مثل بالا ،پایین ، چپ ، راست و ...اگه از منو view>toolbard>viewرو فعال کنید نوار ابزار کمکی برای این نماهای استاندارد براتون نمایش داده میشه Parallel projection:این مورد تصویر پارالاین مدل رو نمایش میده.در این حالت هر خط مربوط به مدل با خطوط موازی در محیط های سه بعدی و دو بعدی نمایش داده میشه. Perpective projection:تصویر پرسپکتیو مدل رو نمایش میده. مدل به صورتی نمایش داده میشه که با حالت اصلی ان متفاوته.خطوط در امتداد افق هرچه دورتر بشیم کم رنگتر و اشیا به هم نزدیکتر میشن Two point perspective: مدل رو در نمای دو بعدی و پرسپکتیو دو نقطه ای نمایش میده Match view photo:کادر محاوره ای رو نمایش میده برای انتخاب یک تصویر.و تصویری رو که انتخاب میکنید.برای نمای مورد نظرتون قرار میگیره.این عمل برای طراحی مدل زمانی که سه نمای اون رو دارید کاربرد داره.

ابزار چرخشrotate
· چرخاندن دوربین در اطراف مدل طراحی شده
عملکرد ابزار
1. در صفحه طراحی در هر قسمتی که مایلید کلیک کنید
2. در حالی که کلیک موس را نگه داشته اید آنرا به هر جهتی که میخواهید بچرخانید
کلیدهای کمکی
· Shift = Pan ابزار
· Ctrl = چشم پوشی از جاذبه (عدم تلاش برای حفظ لبه های بالا و پایین عمودی)
ابزار Pan
· .حرکت دوربین (نمای در حال مشاهده توسط شما) بصورت افقی یا عمودی
روش استفاده
1. هر قسمتی از صفحه را که مایل هستید کلیک کنید
2. موس خود را به هر جهتی که میخواید حرکت دهید
کلیدهای کمکی
· Esc = فعال سازی ابزاری که قبلا با آن کار میکردید

ابزار بزرگنماییzoom
· حرکت دوربین (صفحه درحال مشاهده توسط شما) به داخل و خارج. کلید میانبر این ابزار بر روس صفحه کلید Z است.
روش استفاده
1. در هر قسمتی از صفحه کلیک کنید و کلید موس رو نگه دارید
2. .نشانگر موس را بکشید بالا برای بزرگنمایی مدل (دوربین به مدل نزدیک شود) و آنرا به سمت پایین بکشید تا میزان بزرگنمایی کم شود(دوربین از مدل طراحی شده دور شود)
کلید های کمکی
· Shift = تغییر فیلد مشاهده درجه ها
· Esc = فعال سازی ابزار قبلی که در حال استفاده بودید
قسمت مشاهده field of view
· این ابزار برای تغییر میزان حوزه دید شما کاربرد دارد .بطور کلی میدان دید شما پهن تر یا باریک تر میشه.
روش استفاده
1. در هر بخشی از صفحه طراحی که مایلید کلیک کنید و کلیک موس را نگه دارید
2. نشانگر موس را به بالا حرکت دهید تا قسمت مشاهده شما کمتر شود(افزایش بزرگنمایی) و آنرا به سمت پایین حرکت دهید تا قسمت مشاهده شما افزایش یابد

ابزار بزرگنمایی پنجره ایzome window
· این ابزار برای بزرگنمایی قسمت مشخصی از صفحه طراحی شما کاربرد دارد .میتونید به کمک دراگ کردن محدوده که میخواهید بزرگنمایی صورت بپذیره عملیاتی که میخواهید رو روش انجام بدین
استفاده از ابزار
1. .در فاصله کمی از شی ای که میخواهید آنرا در بزرگنمایی پنجره ای مشاهده کنید کلیک کنید و کلید موس را نگه دارید
2. نشانگر موس را بصورت مورب حرکت دهید
3. .زمانی که نمامی اشیای مورد نظر در پنجره بزرگنمایی قرار گرفتند کلید موس را رها کنید
کلیدهای کمکی
· Esc = فعال سازی ابزاری که قبلا از آن استفاده میکردید
ابزار موقعیت دوربینposition camera
· قرار دادن محل دوربین و مشخص کردن ارتفاع آن.برای چک کردن خطوط مستقیم یا استفاده از ابزار راه رفتن
روش استفاده
· بر روی نقطه ای در مدل خود کلیک کنیددوربین در ارتفاعی متناسب با خط دید قرار گرفته و دید شما در ان موقعیت قرار میگیرد
کلیدهای کمکی
· هیچ کلید کمکی ای وجود ندارد

Walk Tool
· .به کمک این ابزار میتوانید در اطراف مدل طراحی شده حرکت انسان را شبیه سازی کنید
روش استفاده
1. بر روی قسمتی از صفحه کلیک کنید و نگه دارید.یک علامت + کوچک در ان قسمت ظاهر میشود
2. نشانگر موس را به بالا (حرکت به جلو)،پایین (عقب) ، چپ (چرخش به چپ) و راست (چرخش به راست) بچرخانید تا حرکت شبیه سازی شود.هرچه از علامت بعلاوه دورتر باشید سرعت حرکت بیشتر است
کلیدهای کمکی
· Shift = حرکت به بالا و پایین به جای حرکت به سمت چپ و راست
· Ctrl = دویدن به جای قدم زدن
· Alt = حرکت در اطراف اشیا
ابزار مشاهده اطرافlook around
· چرخش دوربین در اطراف یک محور مشخص
استفاده از ابزار
1. برای شروع چرخش کلیک کنید
2. نشانگر موس را بالا و پایین کنید تا تصویر کج شود و آن را به سمت چپ و راست بچرخانید تا تصویر جابجا شود
منو draw
در این منو تمامی ابزار ترسیم نرم افزار موجوده.که قبلا اونها رو توضیح دادم دی:
منو tools
با استفاده از گزینه های این بخش میتویند ابزار تغییر رو توی اسکچ اپ داشته باشید.برخیش رو قبلا توضیح دادم

ابزار مقیاسScale
· تغییر اندازه و کشیدن نقاط هندسی مرتبط با سایر اشیا در مدل طراحی شده
روش استفاده
1. بر روی شی مورد نظر کلیک کنید(این ابزار بر روی خطوط اثری ندارد)
2. بر روی دستگیره های مقیاس کلیک کنید
3. نشانگر موس را برای تغییر مقیاس حرکت دهید
4. برای پایان عملکرد کلیک کنید
کلید های کمکی
· Shift = تغییر مقیاس بصورت یکنواخت
· Ctrl = تغییر مقیاس اطراف نقطه سقل
ابزار دنبال کردنfollow me
· صفحه ای در یک مسیر مشخص تکرار میکند.ایتم انتخابی را در امتداد یک لبه صورت میگیره.برای خراطی کردن اشیا خیلی کاربرد داره.
روش استفاده
1. مسیر خود را رسم کنید
2. صفحه خود را عمود بر مسیر رسم شده رسم کنید
3. بر روی ابزار دنبال کردن کلیک کنید
4. بر روی صفحه رسم شده کلیک کنید
5. موس را به مقطه پایانی مسیر حرکت دهید
6. برای پایان عملکرد کلیک کنید
7. Esc =اتمام عملکرد
کلیدهای کمکی
· Alt = استفاده از محیط سطح به عنوان مسیر

ابزار Offset
· کشیدن یک کپی از خطوط در فاصله مشخصی از نمونه اصل آنها.مبدا ترسیم میتونه یک وجه یا یک لبه باشه.
روش استفاده
1. بر روی یک صفحه کلیک کنید
2. موس را حرکت دهید
3. برای پایان عملکرد کلیک کنید
4. Esc = پایان عملکرد
کلیدهای کمکی
· هیچ کلید کمکی ای برای این ابزار و جود ندارد
ابزار متر
· . اندازه گیری فاصله ها ،کشیدن خطوط راهنما یا مقیاس در مدل طراحی شده .همچنین میتونید مدل مورد نظر خودتون رو مجددا بصورت دقیق اندازه گزاری کنید
روش استفاده
1. بر روی نقطه آغازین برای شروع اندازه گیری کلیک کنید
2. نشانگر موس را حرکت دهسد
3. بر روی قسمت پایانی برای اندازه گیری کلیک کنید
کلیدهای کمکی
· Ctrl = تغییر بین حالت رسم خطوط راهنما و یا نقاط راهنما
· Shift =قفل نوار متر در جهت کنونی
· Up arrow, left arrow, right arrow = قفل متر برای حرکت تنها در یک جهت (بالا=آبی, چپ=سبز, راست=قرمز)

ابزار نقاله
· .اندازه گرفتن زوایا و کمک در کشیدن زوایا و خطوط متقاطع
روش استفاده
1. مرکز نقاله را بر روی راس زاویه (محلی که دو خط یکدیگر را قطع میکنند) قرار دهید
2. برای قرار دادن نقاله کلیک کنید
3. .نشانگر موس را حرکت دهید بصورت دایه ای تا بر روی امداد اغازین زاویه قرار بگیرد(بر روی یکی از خطوط)
4. برای قرار دادن شروع زاویه کلیک کنید
5. نشانگر را حرکت دهید تا به امتداد دیگر زاویه برسید.
6. برای اندازه گرفتن زاویه کلیک کنید
7. Esc = لغو عملکرد
کلیدهای کمکی
· Ctrl = ساخت خطوط ساختاری
· Shift = قفل
ابزار آکس ها
انتقال یا چرخاندن آکس های طراحی.اجزایی که در راستای محورهای مختصات نیستن رو اگه بخوایم دقیق اندازه گیری کنیم از این ابزار استفاده میکنیم
روش استفاده
1. موس را برای نشانه روی راس جدید در صفحه حرکت دهید
2. برای مشخص کردن راس کلیک کنید
3. موس را از راس در جهتی که میخواهید جهتگیری قرمز رنگ قرار بگیرد حرکت دهید
4. برای ثبت جهت گیری کلیک کنید
5. موس را از راس در جهتی که میخواهید جهتگیری سبز رنگ قرار بگیرد حرکت دهید
6. برای ثبت جهت گیری کلیک کنید
7. Esc = پایان عملیات
کلیده های کمکی
· هیچ کلیدی وجود ندارد

ابزار اندازه گیری
· قرار دادن اندازه برای اشیا و درج آنها در خود مدل
روش استفاده
1. بر روی نقطه آغازین کلیک کنید
2. موس را حرکت دهید
3. بر روی نقطه پایانی کلیک کنید
4. برای اندازه زدن موس را عمود بر راستای قبلی حرکت دهید
5. برای ثابت شدن محل اندازه کلیک کنید
6. Esc = پایان عملکرد
کلیدهای کمکی
· هیچ کدام
ابزار متن
· قرار دادن متن در مدل طراحی شده
روش استفاده
1. بر روی یک شی برای مشخص کردن نقطه خروجی آن کلیک کنید
2. موس را به محلی که میخواهید متن خود را قرار دهید ببرید
3. برای قرار دادن متن کلیک کنید
4. (اختیاری) در داخل جعبه متن کلیک کنید
5. (اختیاری) متن را در جعبه متن وارد کنید
6. برای اتمام نوشتن در نقطه ای خارج از متن کلیک کنید
7. Esc = لغو عملکرد
کلیدهای کمکی
· هیچ کلید کمکی ای وجود ندارد
بعد از کلیک بر روی این گزینه صفحه زیر نمایش داده میشه.در قسمت یک متن خودتونو وارد کنید.در قسمت دو نوع فونت ، استایل ، جهتگیری اون رو انتخاب کنید.در قسمت سه هم ارتفاعش مشخص میشه.
توجه داشته باشید که گوگل اسکچ اپ تا الان که من این اموزش رو مینویسم از زبانهای راست به چپ مثل فارسی و عربی پشتیبانی نمیکنه

ابزار متن سه بعدی
· این ویژگی از یک نوع فونت متن های سه بعدی میسازد
روش استفاده
1. در داخل جعبه متن متن مورد نظر را وارد کنید
2. به کمک تنظیمات فونت، اندازه و ... را تعیین کنید
3. تیک چک باکس Filled بزنید
4. تیک چک باکس Extruded بزنید
5. کلید Place بزنید
6. موس خود را به محل متن حرکت دهید
7. برای پایان قرار دادن متن کلیک کنید
کلید های کمکی
· کلیدی وجود ندارد
ابزار رسم مقطع
· رسم خطوط مقطع
روش استفاده
· .بر روی صفحه ای که مایلید مقطع آن رسم شود کلیک کنید .مقطع مورد نظر شما رسم میشود
کلیدهای کمکی
· Shift (قبل از اولین کلیک) = قفل شکل در جهت گیری کنونی

برگرفته شده از :
http://abbas-valadi.persianblog.ir


تاریخ : دوشنبه 8 دی 1393 | 12:20 ب.ظ | نویسنده : مهندس رامین حسین خانی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.